5 obiceiuri pe care să le introduci în viața ta ca freelancer, pentru a evita burnout-ul

Pe cât sună de idilic, pe atât de complicat este să lucrezi pe cont propriu. Motivul pentru care este complicat? Nimeni nu spune câte task-uri ai de fapt de făcut. Într-o lume ideală, ca freelancer, te ocupi doar de ceea ce îți place. Într-o lume reală, tot tu te ocupi și de promovare, marketing, bugete, vânzări, facturare și, bineînțeles, să livrezi și pentru clienți. Și uite așa, și timpul liber pe care-l aveai la job, după ora 18.00, dispare și este înlocuit de muncă. Suntem deja de peste 20 de ani în lumea antreprenoriatului, și știm deja cât de greu este să fii la început de drum, atunci când entuziasmul se împletește cu munca, iar orele pe plus, pare că nu le mai contorizează nimeni. Există totuși cineva care contorizează orele în plus pe care le petreci la muncă: corpul și mintea ta. Un corp obosit și în burnout nu a ajutat niciodată la creșterea unui business, ci din contră l-a blocat. De asta, ce nu spune nimeni la început de drum este că sănătatea ar trebui să urce în topul priorităților atunci când lucrezi pe cont propriu. Cu cât ai mai multă grijă de tine, cu atât business-ul tău are mai mult potențial de creștere. Nu o să intrăm prea mult în detalii despre sănătate acum, că nu asta este scopul articolului, dar vrem să aducem în atenția ta că un burnout este fix ceea ce nu ai nevoie în viața ta ca antreprenor. De ce, pentru că, în funcție de gravitatea lui, poți să ai nevoie de până la 6 luni să-ți revii și să funcționezi normal. Și atunci, ce faci? Îți blochezi veniturile pentru 6 luni? 

Îți lăsăm mai jos câteva idei de care să ții cont la început de drum și care te pot ajuta să începi într-un mod sănătos:

  1. Creează-ți un buget realist și calculează de câți clienți ai nevoie pentru un echilibru între: volumul de lucru, stabilitate financiară și viața personală.

Poate fi tentant să investești timp doar în munca ta, mai ales dacă este ceva ce faci cu pasiune. De aceea, ca să te asiguri că nu te dezechilibrezi este nevoie să-ți setezi un program de lucru și să te ții de el cu orice preț. Un alt lucru care te poate ajuta este viziunea pe termen lung, nu scurt. Când îți setezi obiective pe termen lung, ai răgaz să respiri între proiecte și să nu ajungi chiar până la epuizare. 

  1. Configurează un mod de gestionare a task-urilor și setează-le în funcție de urgență 

Adu-ți aminte că munca nu se termină niciodată, mereu vor mai fi mail-uri de răspuns, lucruri de făcut, de îmbunătățit. Să te gândești că la ora 18.00 vei bifa toate task-urile de pe listă și să nu o faci, poate fi ceva ce îți aduce zilnic anxietate. Creează-ți un program raportat la realitate și pune-ți task-urile pe listă în funcție de prioritate. 

  1. Ia-ți pauze din când în când între taskuri, pentru a-ți relaxa mintea

Nu degeaba se spune că avem nevoie să ne ridicăm de la birou o dată la o oră. Astfel ne mai întindem corpul și ne mai relaxăm mintea. Dacă avem tot timpul mintea aglomerată, ne va fi greu să mai descoperim noi idei de dezvoltare pentru business-ul nostru sau să ne conectăm la o viziune de ansamblu. Dacă uiți să-ți iei pauze și să te ridici de la birou, poți folosi și o aplicație, pentru tehnica Pomodoro, pentru activități ce îți iau mai mult timp, cum ar fi Focus To-Do. 

  1. Fa sport, chiar și doar mersul pe jos. Ajută foarte mult la relaxare.

Spune-mi ce relație ai cu sportul, ca să-ți spun cât de relaxat ești. O minte sănătoasă, într-un corp sănătos, te ajută să-ți crești business-ul mai mult decât să lucrezi în fiecare zi peste program și să-ți neglijezi relaxarea. Chiar dacă spui că nu ai timp să faci sport, ce spui dacă ai introduce mersul pe jos în viața ta și poate ai merge pe jos între întâlniri. Cum ar fi? 

  1. Ia-ți vacanțe, de preferat o dată la 3 luni. Cum spuneam mai sus, munca nu se termină niciodată.

Am păstrat la finalul articolului, subiectul preferat al tuturor: vacanțele. Timpul liber în care ne încărcăm bateriile ne ajută de obicei să ne întoarcem la task-urile obișnuite și la rutină cu mai mult dor și chef. Cu cât îți iei vacanțe mai des, cu atât vei deveni mai creativ și proactiv în munca ta. Nu aștepta să te simți obosit, înainte de a pleca într-o vacanță. 

Dacă simți totuși că ai prea multe task-uri încă de la început de drum și nu ai cui să le delegi, te așteptăm oricând să colaborăm. Putem prelua din munca ta task-urile administrative și de rutină care-ți ocupă mult prea mult timp. Mai multe despre cum putem colabora poți afla aici: https://taskzen.ro/servicii/